onsdag 24 februari 2010

Anna Maria Island

Mamma uppmanar till blygsamhet och hon har ju rätt förstås, blygsamhet är en dygd, men jag måste bara, jag har ju helt glömt att berätta att JAG HAR EN EGEN Ö HÄR!
Nej det är inget skämt, det är helt sant, jag har en egen ö här och för några dagar sedan besökte vi den.



Allting där bär mitt namn.
Allt.
Till och med vanliga saker som mäklarfirmor och sånt.
Det känns fint.



Vi togs emot som kungar när vi kom, hela öns befolkning hade ställt upp sig, de viftade med flaggor, släppte ballonger och borgmästaren höll ett litet tal.
"Äntligen har du kommit." Sa han. "Äntligen är du här."
Jag var generad förstås, rodnade lite och försökte släta över min närvaro.
När borgmästaren sen presenterade höjdpunkten, en festival till min ära, självklart hålld på min födelsedag blev det nästan för mycket.
Men bara nästan.



Avslutningsvis förklarade borgmästaren att jag fick välja en liten bit strand som är min, bara min alltså, privat, där får ingen annan vara, bara jag och dem jag bjuder in.
Jag tänkte efter en stund, det är nämligen en väldigt rar ö, sen valde jag en liten bit med tillhörande pir, ni är välkomna allihop på grillparty i, ska vi säga maj?



4 kommentarer:

  1. Helt rätt, kan inte bli mer din! Underbart tycker jag!

    P.S Grattis i förskott, snart är det dags igen ;-)

    PoK Fatti

    SvaraRadera
  2. Underbart absolut!
    Och GRATTIS till dig med! Tänk att vi bara blir snyggare och snyggare för varje år! Puss puss

    SvaraRadera
  3. Du är stor nu! Hur ska du kunna hålla båda fötterna på jorden? Berätta om ditt nya drottningadöme.

    mvh mr nokidyetbutprobablysoon

    SvaraRadera
  4. Hahaha, vilken fantastisk blogg! Känner igen stilen pånågevis! :) Ni verkar ju ha det helt underbart, varför ska ni komma hem? Fast jag vill ju det förstås, jag tar tillbaka. Jag tror att ni kommer bli grymma barnvakter! Tänkte också maila dig får några veckor sen och hade samma fyradilemma. Tänk om ALLA andra AnnaMariaJansson fick mailen istället liksom. Herregud. Disaster. Hursom. Jag har den fortfarande. Mailen alltså. :)

    SvaraRadera