söndag 14 februari 2010

Vi förstår att ni undrar. Så. Här kommer en genomgång av det politiska läget.

Jaha, så här den fjortonde februari tror ni förstås att vi sitter uppkrupna i nån soffa och myser och är romantiska, men icke!
Vi är seriösa människor, vi sysslar med politik.
Det drar ihop sig till val här i Gulport nämligen, till Gulfport Council närmare bestämt och kandidaterna är mitt uppe i sina kampanjer.
Som de ansvarstagande besökare vi är har vi självklart satt oss in i det hela och jag gjorde en liten intervju med Johan för att verkligen reda ut begreppen och komma fram till VEM som hade fått vår röst om vi hade fått rösta.

AM: Först och främst, det är fem kandidater, vilka ligger bäst till?
Johan: För att göra det enkelt, så att alla hänger med, skulle jag vilja säga att kampen står mellan Judy Reyerson och Rosalie Barbieri. Reyerson går ju för omval och hon verkar ha de flestas sympatier. Men Barbieri står ju verkligen för nytänkande så man vet aldrig.



AM: Nytänkande, hur menar du då?
Johan: Hon är trots allt en lesbisk före detta snowbird från Long Island som vägrar bära peruk trots att hon saknar hår efter sin behandling mot cancer.
AM: Hon låter cool?
Johan: Ja, det tycker jag verkligen. Dessutom har hon en hund, en liten Havanese.

AM: Såpass. Reyerson då?



Johan: Ja, alltså, hon är en riktig järnlady, hon jobbade som bilmekaniker ett tag efter att hon skilt sig från sin man för att kunna försörja sina tre söner.
AM: Fantastiskt.
Johan: Verkligen. Nu pysslar hon dock mest med politik, men hon har även en imponerande docksamling hemma.

AM: Jag förstår, tufft val mellan de båda verkar det som. Men, det hela har ju kantats av en skandal också, berätta.



Johan: Javisst, det har verkligen hettat till sedan kandidat David Hastings avslöjat vissa, hm, mindre trevliga uppgifter om kandidat David Steinke. Det visade sig att Hasting har en gammal marijuana-dom emot sig och att Steinke hotade att gå till pressen med den informationen om Hastings fortsatte sin kampanj.
AM: Det var det värsta, vilken ful fisk!
Johan: Eller hur, men Hastings stod stark och berättade själv om domen och hey, lite marijuana har ju aldrig dödat nån eller hur. Nu lär istället Steinke förlora valet och om jag skulle komma med en outsider så skulle det vara just Hastings, han har verkligen visat mod genom att kämpa emot.
AM: Spännande. Jag önskar att vi också kunde rösta.
Johan: Jag med.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha, ni är ju galna! =)=)=)

    SvaraRadera
  2. Humpf, inte galna, vi tar vårt ansvar här om jag får be.

    SvaraRadera